Salgs- & Leveringsbetingelser
Her kan du læse vores salgs- og leveringsbetingelser. Det er disse betingelser der accepterers, når du booker en oplevelse hos Maduco ApS
Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for udlejning af ferieboliger i form af Marine Suiter gennem Maduco ApS.
1. Generelle Betingelser
1.1. Ved lejeaftale mellem lejer herefter (”kunden”) og Maduco ApS herefter (”udlejer”) accepterer kunden disse betingelser.
1.2. Lejeaftalen er bindende ved kundens modtagelse af skriftlig bekræftelse fra udlejer.
1.3. Udlejer stiller hovedsageligt ferieboliger til rådighed for familier og par. Ungdomsgrupper, hvor ingen er over 25 år, der ikke holder familie- eller parferie skal ved lejeaftalens indgåelse gøre opmærksom på dette, da udlejer kan afvise gruppen og ophæve lejemålet uden tilbagebetaling.
1.4. Kunden skal være over 18 år.
1.5. Der tages forbehold for fejl, ændringer og tastefejl mv.
2. Booking og Betaling
2.1. Booking af Maducos ferieboliger kan ske telefonisk, via mail, vores hjemmeside eller gennem bookingplatforme, der har deres egne betingelser.
2.2. Sker bestillingen via udlejers web-side, bekræftes bestillingen elektronisk.
2.3. Såfremt lejebevisets indhold afviger fra bestillingen og kunden ikke kan acceptere det afvigende indhold, skal kunden senest 3 dage før lejemålets start eller senest indenfor 8 dage efter modtagelsen af bekræftelsen give skriftlig meddelelse herom. Undlader kunden dette vil bekræftelsens ordlyd være gældende.
2.4. Ferieboligen må maksimalt bebos af det antal personer, der er angivet i beskrivelsen af ferieboligen. Det er dog tilladt at medtage et barn under tre år ud over det tilladte personantal. Ved overbelægning har udlejer ret til at afvise det overskydende antal personer.
2.5. Ved booking skal kunden betale hele beløbet med det samme. Såfremt det fulde lejebeløb ikke er rettidigt indbetalt, kan kunden ikke gøre krav gældende overfor udlejer.
2.6. Betalingen refunderes ikke, men hvis kunden bliver forhindret, kan opholdet efter aftale med udlejer, ombyttes til en anden dato.
3. Afbestilling skal ske skriftligt
3.1. Betalingen refunderes ikke ved afbestilling.
3.2. Opholdet kan ombyttes til en anden dato, hvis kunden bliver forhindret, forudsat at der er ledige datoer og kun efter aftale med udlejer.
3.3. Udlejer kan opsige lejeaftalen uden varsel, hvis udlejer ikke kan opfylde lejeaftalen, fordi omstændigheder for eller omkring ferieboligen gør, at det ikke er forsvarligt at udleje ferieboligen. Det er en forudsætning, at udlejer ikke selv er skyld i de grundlæggende omstændigheder omkring ferieboligen. Kan udlejer ikke tilbyde lejer en anden lejebolig i tilsvarende stand, eller tilbyde lejemålet i et andet tidsrum, eller hvis lejer ikke acceptere et af disse tilbud, så refunderes det indbetalte lejebeløb.
3.4. I anledning af opsigelse i henhold til punkt 3.1-3.3 fraskriver udlejer sig kundens eventuelle erstatningsansvar, jf. punkt 7.2.
4. Levering og tilbagelevering
4.1. Marine suiterne er placeret permanent på den aktuelle lokation og må i udlejningsperioden ikke benyttes til sejlads af kunden.
4.2. Kunden er ansvarlig for lejeboligen fra overtagelse til aflevering.
4.3. Lejemålet skal afleveres i samme stand som ved overtagelse, bortset fra almindelig slitage. Ved udflytning skal ferieboligen samt inventar rengøres og efterlades i ryddelig stand. Opvask skal udføres af kunden, så porcelæn, bestik og lignende køkkenservice efterlades i rengjort stand.
4.4. Når lejemålet slutter, skal alle nøgler og eventuelle ekstra lejede genstande skal tilbageleveres i ubeskadiget stand.
4.5. Såfremt Kunden af grunde, som er udlejer uvedkommende, undlader at benytte eller gøre krav på de i lejeaftalen aftalte ydelser, har lejer ikke krav på hel eller delvis tilbagebetaling.
5. Kundens ansvar
5.1. Kunden er ansvarlig for lejemålets sikkerhed og korrekt brug i lejeperioden.
5.2. Kunden skal følge gældende love og regler for ophold i Nyborg Marina.
5.3. Eventuelle skader på lejemålet eller tab af udstyr skal straks meddeles udlejer.
6. Ansvarsbegrænsning
6.1. Udlejer er ikke ansvarlig for personskade eller materielle skader, der måtte opstå under kundens brug af ferieboligen, medmindre det skyldes udlejers grove uagtsomhed.
6.2. Udlejer er ikke ansvarlig for aflysninger på grund af vejret eller andre forhold udenfor udlejers kontrol.
7. Klager og tvister
7.1. Eventuelle klager skal meddeles skriftligt til udlejer hurtigst muligt.
7.2. Såfremt det lejede lider af en mangel, er kunden forpligtet til straks at meddele dette til udlejeren, således at udlejer kan foretage afhjælpning. kundens adgang til afhjælpning gælder dog ikke, hvis dette vil påføre udlejer uforholdsmæssige omkostninger eller være til væsentlig ulempe for udlejer. Tilbyder udlejeren at afhjælpe manglen, kan kunden ikke påberåbe sig manglen, såfremt afhjælpningen sker inden for rimelig tid og uden omkostninger eller væsentlig ulempe for kunden. Afhjælpning kan også bestå i en omplacering af kunden. Undlader kunden at informereudlejer om mangler, er han ikke berettiget til at hæve lejeaftalen eller fordre kompensation herfor.
7.3. Tvister mellem udlejer og kunde skal søges løst i mindelighed. Hvis dette ikke er muligt, skal tvisten afgøres efter dansk ret ved udlejers hjemting.
Disse betingelser sikrer en klar forståelse mellem udlejer og Kunden om rettigheder og forpligtelser i forbindelse med leje af Marine Suiterne.
MADUCO ønsker alle kunder et behageligt ferieophold. Skulle der mod forventning opstå problemer, fejl eller mangler, skal kunden straks henvende sig til udlejer.